Dzisiejszym wpisem na blogu chcielibyśmy pomóc naszym czytelnikom z rejestracją oraz pierwszą konfiguracją ClickUp. W tym artykule znajdziesz:
- przewodnik krok po kroku przez proces rejestracji,
- jak otworzyć darmowe konto w ClickUp,
- podstawowe wskazówki dotyczące konfiguracji tego coraz bardziej popularnego narzędzia do zarządzania projektami i zadaniami.
Poniżej przedstawiamy przewodnik krok po kroku dotyczący niezbędnych czynności, które musisz wykonać, aby rozpocząć korzystanie z platformy ClickUp. Artykuł został zaktualizowany do wersji odpowiadającej zmianom na kwiecień 2025.
Rejestracja
-
- Odwiedź stronę www.ClickUp.com i kliknij przycisk „Sign Up” w prawym górnym rogu. Jeśli zamierzasz korzystać z ClickUp w ramach swojej firmy, zalecamy użycie głównego adresu e-mail firmowego. W przypadku, gdy planujesz jedynie przeprowadzić pierwsze testy, lepiej wybrać adres e-mail, który nie będzie używany w przyszłości do obsługi ClickUp
Następnie należy uzupełnić kolejne pola:
- Odwiedź stronę www.ClickUp.com i kliknij przycisk „Sign Up” w prawym górnym rogu. Jeśli zamierzasz korzystać z ClickUp w ramach swojej firmy, zalecamy użycie głównego adresu e-mail firmowego. W przypadku, gdy planujesz jedynie przeprowadzić pierwsze testy, lepiej wybrać adres e-mail, który nie będzie używany w przyszłości do obsługi ClickUp
- Po ukończeniu powyższych kroków, sprawdź swoją skrzynkę e-mailową i pobierz kod weryfikacyjny. Następnie skopiuj ten kod i wklej go na stronie internetowej ClickUp, aby potwierdzić swoje konto.
- Ekran powitalny – Teraz musisz wybrać, czy zamierzasz korzystać z systemu ClickUp w celach zawodowych, prywatnych czy edukacyjnych. Wybierz odpowiednią opcję spośród: Praca, Prywatne, lub Szkoła.
- Do czego zamierzasz wykorzystywać ClickUp?
- Skąd dowiedziałeś się o ClickUp?
- Zaproś osoby do Workspace. Możesz zrobić to później.
- Które z tych narzędzi już używałeś? Większość tych narzędzi ma możliwość integracji z ClickUp
- Jakimi funkcjami jesteś zainteresowany? Są to funkcje występujące w ClickUp
- Na końcu, jak chcesz nazwać przestrzeń? Można to zmienić później.
Praca z domyślnym widokiem ClickUp
Po ukończeniu wstępnej konfiguracji wyświetli się początkowy poradnik ClickUp w języku angielskim, następnie zostaniesz przekierowany do domyślnego widoku, który zawiera pierwszą przestrzeń (znajduje się w lewym menu). W dolnym lewym rogu znajduje się okienko z ikoną rakiety. Jest to poradnik na żywo, możesz go użyć aby pokierował Cię w przy pierwszych krokach w ClickUpie
Należy pamiętać, że struktura organizacyjna w ClickUp opiera się na kilku kluczowych elementach:
- WorkSpace – Jest to nazwa Twojego przestrzeni ClickUp, reprezentująca Twoją organizację.
- Space – To główne obszary wewnątrz WorkSpace, a możesz mieć ich wiele, służą do ogólnego grupowania projektów i zadań.
- Folder – Foldery są używane jako zgrupowania różnych obszarów lub działań w Twoim WorkSpace. Przykładowo, możesz mieć foldery takie jak „Marketing”, „Sprzedaż” czy „Serwis”, aby uporządkować zadania.
- Lista – Listy to kolejny poziom grupowania zadań. Możesz tworzyć wiele list w ramach folderów, co pozwala na bardziej szczegółowe kategoryzowanie zadań.
- Zadania (Tasks) – To konkretny element struktury ClickUp, który służy do zarządzania zadaniami w Twojej firmie.
- Subtasks – Podzadania pomagają w organizowaniu pracy w ramach większych zadań. Dla przykładu, zadanie „Wyprodukować produkt X” może być podzielone na podzadania, takie jak: „Koncepcja graficzno-projektowa”, „Prototyp”, „Produkcja właściwa”.
Najważniejsze ustawienia ClickUp po zarejestrowaniu się
Teraz, gdy mamy już wstępnie ułożoną strukturę, warto przejrzeć kilka istotnych ustawień w zakładce „Moje ustawienia” („My Settings”).
-
- Poniżej znajduje się screen z ustawieniami dotyczącymi dat i czasu- który dzień jest początkiem tygodnia – my ustawiamy w naszym przykładzie oczywiście poniedziałek
– Jeśli chodzi o „Format czasu”, mamy możliwość wyboru preferowanego formatu czasu. Zalecamy wybranie formatu 24-godzinnego. Jeśli tego nie zmienisz, godziny będą wyświetlane w formacie z użyciem „AM” i „PM”.
– format daty – i my zmieniamy na dzień, miesiąc i rok który jest standardem europejskim - Możesz również włączyć funkcję dodawania komentarza po naciśnięciu klawisza „Enter”. Dzięki temu, aby dodać komentarz, będziesz musiał użyć klawisza „CTRL + ENTER” lub przycisku „Komentarz” („Comment”), co pomoże uniknąć przypadkowego dodawania komentarzy, gdy chcesz przejść do kolejnej linii lub dodać punktowanie.
- Poniżej znajduje się screen z ustawieniami dotyczącymi dat i czasu- który dzień jest początkiem tygodnia – my ustawiamy w naszym przykładzie oczywiście poniedziałek
-
- Dark mode – to jest funkcja znana obecnie chyba każdemu. Tryb ciemny można włączyć na dwa sposoby. Po pierwsze, w menu profilu klikamy w Themes.
Lub w ustawieniach, w zakładce my settings
- Dark mode – to jest funkcja znana obecnie chyba każdemu. Tryb ciemny można włączyć na dwa sposoby. Po pierwsze, w menu profilu klikamy w Themes.
- ClickApps Chat – Kolejną rzeczą wartą przetestowania, która nie jest włączona automatycznie jest najnowsza wersja Chatu ClickUp, jest to coś takiego jak Slack tylko prosto w ClickUpie.
Powoduje to pojewienie się nowych przestrzeni takich jak kanały rozmów, posty itp.
Niniejsza instrukcja stanowi przewodnik po procesie rejestracji i pierwszej konfiguracji platformy ClickUp. Wskazuje ona kroki, które pozwolą Ci rozpocząć pracę z tym narzędziem do zarządzania projektami i zadaniami. Jednak warto pamiętać, że ClickUp to znacznie więcej niż tylko narzędzie. To elastyczna platforma, która może być dostosowana do unikalnych potrzeb Twojej firmy. Dodatkowe informacje o systemie możesz znaleźć w zakładce FAQ ClickUp.
Firma BeProductive jest gotowa służyć Ci wsparciem w tym procesie. Nie tylko pomagamy w cyfryzacji Twojego biznesu, ale także oferujemy pełne wsparcie wdrożeniowe, w tym profesjonalne szkolenia. Jesteśmy gotowi podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby pomóc Ci w pełni wykorzystać potencjał ClickUp. Dzięki naszym usługom, będziesz mógł czerpać maksymalne korzyści z tego narzędzia i osiągnąć efektywność w zarządzaniu projektami oraz zadaniami.
ClickUp system do zarządzania każdą firmą!
Wykorzystaj ClickUp do efektywnego zarządzania Twoją firmą.
Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej!
Umów się na bezpłatne konsultacje
Integracja ClickUp i Kalendarz Google – Twój nowy sposób na zarządzanie czasem
Wyobraź sobie, że Twoje zadania i wydarzenia spotkają się w jednym miejscu. Bez przeskakiwania między aplikacjami, bez chaosu – wszystko zorganizowane w jednym widoku. Integracja ClickUp z...
Jak zacząć zarządzać zespołem po wdrożeniu ClickUp? Poradnik dla managerów na start
Wdrożenie ClickUp to ważny krok w stronę uporządkowania pracy, większej przejrzystości i lepszego zarządzania zadaniami w firmie. Ale każdy, kto zarządza zespołem wie, że samo wprowadzenie narzędzia...
Integracja ProBackup i ClickUp
Integracja ClickUp z ProBackup to istotne rozwiązanie dla zespołów, które pragną zabezpieczyć swoje dane projektowe przed utratą oraz zapewnić ich łatwe odzyskiwanie. ClickUp to wszechstronna...