ClickUp zawiera dwa sposoby na szybki dostęp do najważniejszych zadań, Task Tray i Favourites. Dzięki tym funkcjom można mieć łatwy dostęp do przeróżnych elementów ClickUpa, nie tylko zadań. W tym artykule przedstawimy jak używać i co może być przechowywane w Task Tray i Favourites. Obie funkcje działają bardzo podobnie, z tym, że Favourites może oprócz zadań i dokumentów przechowywać również listy, foldery lub nawet dashboardy i Spacey.
Jak używać Task Tray?
Aby schować jakieś zadanie w Task Tray, należy wejść do tego zadania, następnie prawym górnym rogu znajduje się ikonka strzałki kierującej na prawy dolny róg i podpisie „Minimize task”.
Po kliknięciu tej ikony zadanie zniknie, ale na w prawym dolnym rogu pojawi się dziwna ikonka z liczbą, po otworzeniu jej pojawią się wszystkie zminimalizowane zadania.
Kiedy klikniemy na jedno z nich ponownie się otworzy. Ważne jest, że zadanie po przypięciu do Task Tray nie zniknie z niego dopóki ręcznie go nie usuniemy. To że zadanie jest przypięte wskazuje zielona znaczek koło ikony minimalizującej zadanie.
Task Tray można również przypiąć zmieniając sposób w jaki się wyświetla na taki pasek. Używa się do tego pineski widocznej na jednym ze zdjęć wyżej, a wygląda to tak jak niżej. Dzięki przypięciu, nie trzeba klikać dwa razy żeby dostać się do zadania i zadania cały czas się wyświetlają
Jak używać favourites?
Tak jak już wspomniałem, Favourites działa podobnie jak Task Tray, ale jest to umiejscowione nad strukturą ClickUp
Do Favourites można również dodać dużo więcej elementów, między innymi zadania, listy, dokumenty, widoki, dashboardy, foldery, czy nawet spacey.
Tak samo jak Task Tray, Favourites można również przypiąć, przypomina to wtedy zakładki przeglądarki zaraz nad oknem zadania.
Podsumowując
Task Tray i Favourites to świetne funkcję pomagające w organizowaniu pracy. Jeśli masz jakieś zadanie, które musisz w najbliższym czasie wykonać lub często z niego korzystasz, dobrym sposobem jest dodanie tego zadania do któregoś z tych miejsc. Przyspieszy to pracę pozbywając się potrzeby szukania, a dla zapominalskich będzie to widoczne przypomnienie, co trzeba wykonać