Jednym z atutów ClickUpa, które przekładają się na elastyczność i przejrzystość tego systemu jest możliwość dodawania wielu widoków, które pozwalają spojrzeć na listę zadań z różnych perspektyw.
W tym artykule przeanalizujemy wszystkie dostępne widoki listy w ClickUp – pokażemy, czym są, co oferują i kiedy najlepiej z nich korzystać.

 

1. List View (Widok listy)

To klasyczny widok i najbardziej podstawowy widok – zadania są ułożone w pionowej liście z kolumnami (status, priorytet, przypisany, data itp.). Ten widok jest również zawsze wymagany na każdej liście.

 

Co oferuje?

  • Możliwość sortowania i filtrowania zadań.
  • Przeciąganie i upuszczanie zadań między statusami.
  • Szybka edycja danych w kolumnach.
  • Widok idealny do przeglądania dużej ilości danych.

Kiedy używać?

  • Gdy chcesz uzyskać szybki, szczegółowy przegląd wszystkich zadań.
  • Do codziennej pracy i aktualizacji statusów.
  • Gdy pracujesz z dużymi listami i potrzebujesz przejrzystości.

 

2. Board View (Widok tablicy/Kanban)

Tablicowy układ zadań w kolumnach – przypomina Trello lub klasyczny Kanban.

 

Widok tablicy ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Intuicyjne zarządzanie zadaniami metodą „przeciągnij i upuść”.
  • Możliwość sortowania i filtrowania zadań.
  • Wsparcie dla zespołów pracujących w metodykach Agile.

Kiedy używać?

  • Do śledzenia postępów prac projektowych.
  • Gdy chcesz szybko przemieszczać zadania między statusami.
  • Idealny dla zespołów programistycznych, kreatywnych i marketingowych.

 

3. Calendar View (Widok kalendarza)

Kalendarz pokazujący zadania z przypisanymi datami wykonania.

 

Widok kalendarza ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Widoki dzienne, tygodniowe i miesięczne.
  • Możliwość tworzenia zadań bezpośrednio w kalendarzu oraz przeciągania zadań między datami.
  • Kolorowanie wg statusu lub tagów.
  • Możliwość wybierania jakie pola datowe chcemy w tym kalendarzu pokazywać.

Kiedy używać?

  • Do planowania zadań w czasie.
  • Przy zarządzaniu kampaniami marketingowymi, wydarzeniami lub projektami z deadline’ami.
  • Gdy zależy Ci na równomiernym rozłożeniu pracy w zespole.

 

4. Gantt View (Widok Gantta)

Interaktywny diagram Gantta pokazujący zależności czasowe między zadaniami.

 

Widok Gantt ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Możliwość tworzenia i edytowania zależności między zadaniami.
  • Przeciąganie zadań w czasie.
  • Widoczność opóźnień i wąskich gardeł.

Kiedy używać?

  • Przy dużych projektach wymagających koordynacji wielu zadań.
  • Do analizy ścieżki krytycznej.
  • Gdy zarządzasz projektami o wielu zależnościach.

 

5. Timeline View (Widok osi czasu)

Podobny do Gantta, ale bardziej skupiony na rozłożeniu zadań w czasie bez pokazywania zależności. Sprawdza się również jako alternatywa dla widoku kalendarza

 

Widok Timeline ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Szybkie planowanie prac w czasie.
  • Dobrze sprawdza się przy zarządzaniu zasobami.

Kiedy używać?

  • Do szybkiego planowania tygodniowego/miesięcznego.
  • Gdy zależności między zadaniami nie są kluczowe.

 

6. Workload View (Widok obciążenia pracą)

Widok pokazujący, ile pracy przypada na każdego członka zespołu w danym okresie.

 

Widok Workload ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Wizualizacja obciążenia zespołu.
  • Możliwość równoważenia zadań między osobami.
  • Ustalanie dostępności i godzin pracy.

Kiedy używać?

  • Przydzielając zadania i dbając o to, by nikt nie był przeciążony.
  • Do planowania realistycznych terminów.
  • Podczas retrospektyw i analiz zasobów.

 

7. Table View (Widok tabeli)

Widok tabelaryczny przypominający arkusz Excel lub Airtable. Dobra alternatywa dla osób, które nie mogą się przyzwyczaić do podstawowego widoku listy i wolą mieć ten widok bardziej w stylu Excela

 

Widok Tabeli ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Konfigurowalne kolumny i widoczność danych.
  • Możliwość grupowania, sortowania i filtrowania według dowolnych parametrów.
  • Dobre narzędzie analityczne.
  • Możliwość kopiowania danych zbiorowo, tak jak jest to w Excelu

Kiedy używać?

  • Do tworzenia niestandardowych zestawień danych.
  • Gdy potrzebujesz porównać dane między różnymi projektami lub tagami.
  • Dla managerów analizujących statusy i metryki.

 

8. Mind Map View (Mapa myśli)

Widok prezentujący zadania jako połączone ze sobą węzły, tworzące strukturę logiczną.

 

Widok Mapy Myśli ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Wizualne przedstawienie hierarchii zadań.
  • Tworzenie nowych zadań bezpośrednio z mapy.
  • Łatwe planowanie struktury projektów.

Kiedy używać?

  • Na etapie planowania projektu.
  • Do burzy mózgów i zbierania pomysłów.
  • Przy tworzeniu roadmap produktowych.

 

9. Activity View (Widok aktywności)

Widok chronologiczny wszystkich działań w przestrzeni roboczej lub projekcie.

 

Widok Activity ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Przejrzysty zapis zmian i działań użytkowników.
  • Możliwość śledzenia aktywności zespołu w czasie.

Kiedy używać?

  • Do audytu pracy.
  • Gdy chcesz sprawdzić, kto wprowadził zmiany w zadaniach.
  • Przy rozwiązywaniu niejasności w projektach.

 

10. Dashboard View (Widok pulpitu/dashboards)

Pulpit to interaktywny panel, który zbiera dane z ClickUp i prezentuje je w formie wykresów, liczników, list zadań, kalendarzy, workloadów i wielu innych widgetów.

 

Widok Dashboard ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Możliwość tworzenia spersonalizowanych raportów i podsumowań.
  • Widgety: np. licznik ukończonych zadań, różnego rodzaju wykresy, filtrowane listy zadań.
  • Tworzenie dashboardów w ramach konkretnego folderu/listy lub w zakładce „Dashboards” dla całej przestrzeni.

Kiedy używać?

  • Do monitorowania postępów zespołu/projektu.
  • Przy pracy z klientami – jako wizualna forma raportu.
  • Gdy chcesz śledzić metryki i KPI bez przeszukiwania zadań.

 

11. Form View (Widok formularza)

Widok umożliwiający tworzenie publicznego formularza, którego odpowiedzi trafiają automatycznie jako nowe zadania do listy.

 

Widok Formularza ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Tworzenie formularzy służących do tworzenia zadań w ClickUp.
  • Publiczny link do formularza (lub osadzenie na stronie).
  • Automatyczne przypisywanie zadań, dodawanie tagów, statusów itd.

Kiedy używać?

  • Do zbierania zgłoszeń (np. od klientów lub współpracowników).
  • Prostszym tworzeniu zadań (poszczególne rubryki mogą być wymagane, i jest to dużo lepsze rozwiązanie od ustawiania samych pól jako wymagane)
  • W pracy zewnętrznej – formularze mogą być udostępniane osobom spoza organizacji.

 

12. Doc View (Widok dokumentu)

To edytor dokumentów w stylu Google Docs lub Notion, wbudowany bezpośrednio w ClickUp.

 

Co oferuje?

  • Tworzenie notatek, planów, briefów i instrukcji.
  • Współdzielenie dokumentów z zespołem.
  • Możliwość linkowania dokumentów do zadań i projektów.

Kiedy używać?

  • Do tworzenia dokumentacji projektowej.
  • W czasie spotkań (jako live notatki, można tworzyć zadania bezpośrednio z dokumentu).
  • Do przechowywania przydatnych informacji, pomagających zespołowi.

 

13. Team View (Widok zespołu)

Widok organizacyjny pokazujący wszystkich członków zespołu i ich przydzielone zadania.

 

Widok zespołu ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Szybki przegląd, kto czym się zajmuje.
  • Filtrowanie po osobach, priorytetach, terminach.
  • Możliwość oceny obciążenia członków zespołu.

Kiedy używać?

  • Podczas przeglądów tygodniowych.
  • Przydzielając nowe zadania.
  • Do analizy efektywności i zaangażowania członków zespołu.

 

14. Map View (Widok mapy)

Mapa geograficzna pokazująca zadania powiązane z lokalizacjami.

 

Widok Mapy ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Wizualna mapa wszystkich zadań w terenie.
  • Pomoc przy planowaniu tras, wizyt terenowych, logistyce.

Kiedy używać?

  • Gdy pracujesz z zespołem w terenie.
  • Do koordynowania spotkań z klientami w różnych lokalizacjach.
  • W projektach logistycznych i sprzedażowych.

 

15. Whiteboard View (Widok tablicy/Whiteboard)

Whiteboard to interaktywna tablica, na której możesz tworzyć diagramy, mapy procesów, notatki wizualne i połączenia między elementami — wszystko w formie graficznej.

 

Widok Białej Tablicy ClickUp | BeProductive

Co oferuje?

  • Dowolne umieszczanie kształtów, strzałek, tekstów, obrazów.
  • Możliwość tworzenia i łączenia zadań bezpośrednio z poziomu tablicy.
  • Idealna przestrzeń do pracy koncepcyjnej i warsztatów.
  • Współdzielenie i edycja w czasie rzeczywistym z innymi członkami zespołu.

Kiedy używać?

  • Do burzy mózgów i wizualnego planowania procesów.
  • Gdy tworzysz mapę strategii lub schemat organizacyjny.
  • W pracy kreatywnej, UX, marketingowej i produktowej.
  • Do współpracy warsztatowej (np. retrospektywy, design thinking, roadmapy).

 

16. Embed Views (Widoki zewnętrzne oraz Any Website)

Widoki pozwalające osadzić dowolną zewnętrzną stronę internetową lub aplikację (np. Miro, YouTube, Google Docs) w obrębie ClickUp. Warto zaznaczyć, że nie każda strona wyświetli się w tym widoku. Zadziałają tylko te, które wspierają osadzanie witryny.

 

Co oferuje?

  • Wbudowany iframe z możliwością pracy w zewnętrznej aplikacji bez wychodzenia z ClickUp.
  • Obsługuje linki HTTPS do stron i narzędzi zewnętrznych.
  • Świetnie sprawdza się jako integracja z innymi platformami.

Kiedy używać?

  • Gdy korzystasz z Miro, Figma, Google, Airtable, Loom itp.
  • Aby zintegrować ClickUp z firmowymi dashboardami i zewnętrznymi narzędziami.
  • Do osadzania dokumentacji, formularzy, prezentacji lub live podglądów stron.

 

Z jakich widoków i do czego najczęściej wykorzystujemy w ClickUp?

W naszych wdrożeniach wykorzystujemy wiele widoków ale kilka z nich wykorzystujemy częściej niż inne. Przedstawimy teraz kilka przykładów.

 

  1. W przypadku zwykłej listy takiej jak lista do zarządzania zadaniami, najczęściej dodajemy widoki Listy, Tablicy, Kalendarza oraz Tabeli. Aż 3 widoki pozwalają na dokładną analizę zadań, dlatego każdy pracownik może znaleźć widok, który najbardziej mu odpowiada. Dodatkowo przydatnym widokiem może być widok Workload, z tym, że ten widok ma sens wyłącznie kiedy wykorzystujemy Time Estimated do planowania rozłożeniem czasowym, w przeciwnym razie widok ten będzie bezużyteczny.
  2. W przypadku kiedy mamy do czynienia z listą, taką jak lista klienci, gdzie przydatną informacją jest np. siedziba firmy klienta, dobrym widokiem będzie widok mapy.
  3. Kiedy wdrażamy projekty, dodatkowym widokiem, oprócz tych wspomnianych w punkcie pierwszym, dodajemy jeszcze widok Gantta. Dzięki temu pracownicy mogą lepiej analizować prace w rozłożeniu czasowym i dostosować kolejność wykonywania zadań
Tak wygląda to w naszych wdrożeniach, ale każde wdrożenie wygląda inaczej i to jakie widoki finalnie znajdą się na listach zależy od klienta u którego wdrażamy ClickUp.

 

Podsumowanie

Każdy z widoków ClickUp odpowiada na inne potrzeby zespołu lub projektu, dlatego warto eksperymentować i znaleźć te, które najlepiej wspierają Twój styl pracy. ClickUp nie zmusza Cię do jednego podejścia – to Ty decydujesz, jak pracować najefektywniej. Jako firma zajmująca się wdrożeniami ClickUp, pomagamy dopasować ClickUp do ostatniego szczegółu, w tym dodajemy i konfigurujemy widoki według potrzeb naszego klienta.

 

Skontaktuj się z nami już dziś – Pomożemy Tobie wdrożyć ClickUp kompleksowo!

Kliknij poniżej, aby dowiedzieć się więcej!
Umów się na bezpłatne konsultacje

Powiązane wpisy
Jak używać Task Tray i Favourites

Jak używać Task Tray i Favourites

ClickUp zawiera dwa sposoby na szybki dostęp do najważniejszych zadań, Task Tray i Favourites. Dzięki tym funkcjom można mieć łatwy dostęp do przeróżnych elementów ClickUpa, nie tylko zadań. W tym...